dijous, 5 de febrer del 2009

Truman Capote. Esmorzar al Tiffany's (1950)


Sempre m'han atret els llocs on he viscut, les cases i el seu veïnatge. Per exemple, cap als volts del carrer Setanta de l'Est hi ha una casa de pedra grisa on vaig tenir el meu primer apartament a Nova York, durant els primers anys de la guerra. Era una sola cambra, ...


[...]


Però un dia, una tarda de diumenge d'hivern, freda i assolellada, el vaig trobar. Amb uns testos de flors a banda i banda, i emmarcat per unes cortinetes de randa, hi havia el gat de la Holly assegut a la finestra d'una cambra que semblava ben calentona. Em vaig preguntar a mi mateix com es devia dir, perquè estava ben segur que ara ja tenia nom, que havia arribat a un lloc on "pertanyia". Cabanya africana o el que sigui, espero que la Holly també hi hagi arribat.